Ce presupune crearea unui site web pentru afacerea ta sau brandul tau
In zilele noastre practic orice afacere, activitate, dar si orice intreprinzator au nevoie de o prezenta pe internet, prin care sa isi creeze o imagine virtuala, prin care sa isi creasca vanzarile, si sa tina pasul cu cumpetitorii lor. Dezvoltarea internetului a fost una sustinuta in toti acesti ani si ea va continua si pe viitor, multe afaceri de succes si multi antreprenori au invatat sa profite de oportunitatile aduse de acesta, posibilitatile de a se promova eficient, la un pret competitiv, si construirea, e adevarat cu rabdare si cunostinte, sau apelant la serviciile unor specialisti, a unei imagini si implicit a unei afaceri solide, cu perspective pe termen lung.
Totul ar trebui sa porneasca cu o imagine clara a scopului acestui site, daca el urmeaza sa fie un site personal, de prezentare a produselor sau serviciilor companiei, sau unul de tip magazin virtual. Pentru fiecare in aceste categorii principale exista pe urma diferite solutii tehnice specifice, de asemenea toate aceste site-uri pot fi de o complexitate mai redusa sau din contra una foarte ridicata. Toti acesti factori este cel mai bine sa fie analizati si cantariti inca de la inceput pentru a putea lua o decizie informata, corecta, care sa aduca rezultatele scontate, si pe termen lung.
Odata cu complexitatea site-ului vor creste cu siguranta si preturile cerute de catre cei care le realizeaza. Insa nu intotdeauna preturile cerute de catre firmele care sunt lider de piata in domeniu vor fi unele justificate, de multe ori firme mai mici reusind sa ofere preturi mai rezonabile, oferind totusi servicii de calitate.
Inregistrarea domeniului si hosting-ul site-ului
Trebuie luat in calcul si faptul odata cu realizarea unui site, munca nu se opreste de obicei aici, el avand nevoie de mentenanta, intretinere, dar si de promovare. Este de preferat ca firma care v-a si creat site-ul sa se ocupe de menentanta acestuia, sa ofere servicii de promovare, pentru ca lor le-ar fi cel mai usor. Este important insa sa luati in calcul aceste aspecte, de actualizare si imbunatatire permanenta a acestuia, de adaugare de continut actualizat, de creare de back-up pentru acesta.
Asteptarile trebuie sa fie si ele unele realiste, rezultatele nu apar de obicei peste noapte, ar acest fapt nu trebuie sa va descurajeze. Sunt multi factori care determina rapiditatea cu care un site devine profitabil, unul competitiv, acestia avand legatura cu politica pe promovare pe care o aveti, de concurenta din piata, domeniul de activitate.
Atunci cand dorim sa cream un site web, vor fi cativa pasi care vor fi esentiali pentru a putea avea un site, si pentru a avea succes cu acesta.
Cumpararea domeniului este primul pas important care trebuie facut pentru a avea un site. Extensia domeniului ar trebui sa reflecte tara in care iti desfasori activitatea, de exemplu .ro, dar daca audienta ta este una internationala, atunci un domeniu .com, .org, .net este unul adecvat.
Alegerea numelui potrivit poate fi o provocare, el trebuie sa fie disponibil, in primul rand, dar sa fie si unul usor de folosit, de retinut. In trecut, conta daca domeniul continea cuvinte cheie ale afacerii, insa odata cu actualizarea algorimului EMD importanta acestui factor a scazut mult. Domeniul ales trebuie sa fie numele brandului pe care il ai, poate fi si numele firmei dar nu este obligatoriu,
Odata cu achizitia domeniului vei avea numele site-ului, insa el va trebui dupa aceea si realizat, si gazduit undeva, pentru a putea fi accesat. Serviciul de hosting este absolut necesar pentru a avea un ite care sa poata fi accesat de catre oricine. Cu cat marimea site-ului este mai mare, cu cat traficul catre site va fi mai mare, cu atat si pachetul de servicii achizitionat de la compania de hosting va trebui sa fie unul mai mare, care sa ofere o experienta placuta utilizatorului, fara timpi mari de incarcare, si dificultati tehnice. Cu cat site-ul este gazduit mai aproape de vizitatori, cum ar fi tara acestuia, sau chiar orasul acestuia, cu atat si viteza de acces va fi mai buna. Echipamentul folosit de fimele de hosting, serverele pe care acestia le folosesc conteaza de asemenea mult, cu cat acestea sunt mai performante, mai actuale, daca folosesc medii de stocare rapide de genul SSD, cu atat si viteza de incarcare a site-ului creste, Iar acest lucru are un impact pozitiv privitor la experienta celor care iti viziteaza site-ul.
Realizarea propriuzisa a site-ului
Odata acesti pasi incheiati, se pune problema realizarii efective a site-ului. Explozia mediului online, de creare de site-uri web, de catre persoane, firme mici, medii, mari, a dus la crearea de solutii si unelte prin care sa se realizeze facil si repede un site web. Dar daca aceste unelte exista de ceva vreme, de ce totusi lumea se indreapta cu precadere spre firme specializate care sa le ofere acest serviciu?
Exista motive intemeiate pentru acest lucru. Desi cu ele poti realiza un ite web chiar si fara a avea cunostinte de programare, si intr-un timp relativ redus, cu rezultate OK, acel tool oricat de performant ar fi, tot nu poate sa ofere experienta si priceperea unei persoane care face acest lucru la modul profesionist. Un site nu inseamna doar imagini, cod, si lucruri tehnice. Un site de succes este un instrument de marketing, comportamentul vizitatorilor, tot mai vital pentru majoritatea oamenilor, sunt multe considerente de luat in calcul privind accesibilitatea site-ului, oferirea unei experiente cat mai bune vizitatorilor. Toate aceste lucruri nu se vor regasi in nici un tool de realizare de site-uri, ele sunt stiute doar de catre cineva care a realizat pana acum zeci de site-uri, poate si mai multe, care este la curent cu toate noutatile din domeniu, care poate veni cu o solutie individualizata cazului tau. Daca pare ca pe termen scurt scutesti niste bani apeland la niste instrumente de realizare a unui site sau la o persoana fara prea multa experienta, pe termen lung vei vedea ca exista costuri pentru asta, si ca rezultatele pe care tu le astepti nu apar, pentru ca nu ai facut pasii necesari pentru a si realiza acele lucruri. Cel mai indicat este de aceea sa apelezi intotdeauna la o firma specialziata, care sa vina cu o solutie optimizata pentru ceea ce ai nevoie.
In ziua de azi, cand tot mai multa lume consuma continut web de pe dispozitive mobile, un site care nu este optimizat pentru accesul de pe mobil va parea dintr-o alta era, va indeparta utilizatorii, si in final isi va rata scopul. Peste 60% din vizitatorii unui site vin de pe mobil, este normal asadar sa tinem cont de acest lucru si sa le oferim un site functional, care este afisat corespunzator pe acesta. Viteza de incarcare este iarasi un factor important de avut in vedere pentru a oferi o experienta optima vizitatorului, astfel incat acesta sa revina si pe mai incolo. Iata doar cateva dintre motivele pentru care nu ai vrea sa lasi site-ul tau si pana la urma afacerea ta pe mana oricaruia care a facut si el un blog pana acum, ci este mai indicat sa apelezi la persoane care asta fac zi de zi, care au la dispozitie atat instrumente cat mai ales cunostinte de care sa beneficiezi implicit si tu in calitate de client. O firma cu expeirenta in acest sens, si fara a fi o firma mare neaparat, va avea un portfoliu de lucrari anterioare pe care tu sa le analizezi si sa poti vedea daca acele site-uri corespund din punct de vedere calitativ, daca ele se bucura de trafic.
Un site fara o strategie potrivita de promovare este inutil
Odata ce site-ul este terminat, urmatoarea etapa este partea de promovare a acestuia. Dar, atunci cand un profesionist va realiza un site, el va lua in considerare acest aspect inca de la inceput, felul in care este construit si configurat un site ajutand in tot acest efort de promovare. Ideal este ca inca de la inceput, cand se realizeaza site-ul, el sa fie optimizat on-page pentru motoarele de cautare, pentru ca ulterior este mult mai greu si mai costisitor de facut acest lucru, si este de preferat sa nu trebuiasca sa apelezi la alta firma pentru a face aceasta, ci la cei care au realizat site-ul, daca acestia sunt calificati pentru asta.
Principala modalitate prin care se face acest lucru este cu ajutorul motoaarelor de cautare si al directoarelor, mai ales atunci cand nu ai la dispozitie un buget foarte mare in acest sens. In general putem spune insa ca promovarea online este mult mai ieftina decat una clasica, ofera multe avantaje comparativ cu aceasta. Metodele prin care iti poti promova si creste afacerea, sau profilul tau de personalitate publica, sunt pe cat de diverse pe atat de provocatoare, in continua schimbare, necesitand permanenta conexiune cu tot ce este nou aparut si mai ales toate schimbarile care au loc in acest domeniu, ele fiind destul de frecvente.
Trebuie insa avuta rabdare, si o privire de ansamblu, pe termen lung, pentru a intelege cu adevarat beneficiile aduse de prezenta afacerii tale online, insa dupa cum mentionam inca de la inceput, prezenta in mediul online este o necesitate pentru orice firma si antreprenor, fie si persoane, iar deciziile in acest sens este bine sa fie luate din timp, pentru a evita anumite costuri ulterioare si pentru a te bucura de un succes solid.